Budapest - Csillaghegyi Református Egyházközség
Cím: 1039 Budapest, Vörösmarty utca 2.
Telefon: 30 400 9807
www.facebook.com/refcsillaghegy
E-mail: budapest-csillaghegy@reformatus.hu
Keresés
Friss topikok
Meg nem értett:
(Ezt a blogomban is olvashatod)
A második képen hatalmas betűkkel: az Isten szeretet. Nem sértésne... (2021.07.11. 18:05)Újraindult a gyülekezeti élet
Meg nem értett:
@Battyányi: Látom meg kell magyaráznom ezt az egyszerű kérdést. Tehát a kérdésem,elhiszed e,hogy I... (2021.07.10. 21:57)Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett:
@Battyányi: A probléma,az,hogy a Bibliát szó szerint veszitek. Az ószövetség egy kis nép istenképz... (2021.07.10. 15:45)Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Meg nem értett:
"Mennyire meg tudja fertőzni a Sátán a házastársak közös gondolkodását is?!" Ez úgy nevezzük,hogy... (2021.04.23. 19:35)Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek
Battyányi:
Kurcz Ádám írása a Reformátusok Lapja 2010. január 16-i számában jelent meg. (2011.01.18. 19:22)Bontsuk le a rekeszeket!
(Ezt a blogomban is olvashatod)
A második képen hatalmas betűkkel: az Isten szeretet. Nem sértésnek szánom,de halvány fogalmad sincs Isten szeretetéről. Tudom,most megsértve érzed magad,igazad is van,sajnos nekem is. Mert az isteni szeretetett,az emberi szeretetnek hiszed,pontosabban,fordítva. Amit te a szeretetről gondolsz vagy valaha is tapasztaltál,az csupán emberi szeretet,mely önző,gyerekes,korlátolt,stb. Mi emberek lépesek vagyunk szeretetből ölni,sőt,elhisszük azt is,hogy Isten is ilyen. Soha nem tapasztaltuk meg a tiszta,feltétel nélküli szeretetet. Fel sem tudjuk fogni,milyen lehet az. De ez minket nem zavar,gond nélkül ruházzuk át a mi együgyű szeretetünket Istenre. Milyen érdekesek vagytok,ti keresztények. Elméletben már tudjátok,mennyire fontos a szeretet,de gyakorolni még alig tudjátok. A példa rá,hogy elhiszitek,hogy Isten az embert bosszúból,hogy tanuljon,megöli. Milyen együgyű Isten ölné meg gyermekeit?? Tényleg nem látjátok,ami az orrtok előtt van? Minden szinten elítélitek a gyilkosságot,már az állatokat is kíméletesen kell megölni. Ez jó,ide fejlődtünk,dicséretes. Ám az istenetektől elfogadjátok,hogy magzatokat,csecsemőket,nőket,stb gyilkolt meg az özönvízben. Tényleg csak ennyit nézel ki Istenből??
@Battyányi: Látom meg kell magyaráznom ezt az egyszerű kérdést. Tehát a kérdésem,elhiszed e,hogy Isten meggyilkolt több ezer embert a vízözönben? Ha elhiszed az ószövetség írását,akkor elhiszed,hogy isten gyilkos. tehát elhiszed ami az ószövetségben van leírva??
(naná,hisz nem mered megkérdőjelezni annak igazságtartalmát. Tehát Istent gyilkosnak tartod. Azt kell mondjam,tévedsz. Isten nem gyilkos,mi következik ebből???)
@Battyányi: Nem válaszoltál egy könnyű kérdésre. Istent gyilkosnak tekinted vagy sem? Magyarul,kíváncsi vagyok az istenképzetedre. vajon az istenképed vagy az istenképzeted e erősebb,sérültebb. Kérlek válaszolj.(remélem mersz válaszolni)
@Battyányi: Ne vedd sértésnek,de nem válaszoltál semmire. "A másik lehetőség az emberi okoskodás, ami azt hiszi, jobban érti a világot, mint maga Isten." Istennél senki nem érti e világot jobban. Mégis a hívők úgy tesznek,mintha mindent Isten csinálna helyettük. Isten szabadít,büntet,követel stb. Még mindig gyermeki énünk beszél belőlünk,aki azt hiszi,hogy valami felső hatalom (azaz a szülők)megmentik,intézkednek és büntetnek. Nem hagyjátok istent csak létezni,állandóan a megmentő,büntető,jutalmazó szerepbe kényszerítitek.
@Battyányi: A probléma,az,hogy a Bibliát szó szerint veszitek. Az ószövetség egy kis nép istenképzete,ami rettenetesen gonosz,együgyű és éretlen istenképet fest le. Isten nem éretlen személyiségű,isten nem öl bosszúból (sem). Sajnos ügyesen belétek oltották azt,hogy "bibliai idézeteket nem kritizáljuk" Ezzel teljesen kiöltétek magatokból a kontrollt. Ha észrevetted én sohasem tagadom itent. Isten létezik,de nem a zsidók,gyilkos istene. Sajnos nem tudsz elszakadni a sérüléseidtől és mások sérüléseitől sem,ezért fogadsz el mindent ami az ószövetségben van. Mond meg nekem,Isten gyilkos vagy sem?
@Battyányi: "Nem aza dolgunk, hogy a magunk kepére formáljuk Istent" Mégis azt teszitek folyamatosan.megmondjátok mit gondol Isten,azt is kiket szeret,azt is ki üdvözülhet,stb. Azt valljátok,hogy Isten a szeretet,miközben az ószövetségben megöl szinte mindenkit. Ha ezt elhiszitek és megmagyarázzátok,akkor nem közel hanem távol kerültök istenhez.
@Meg nem értett: Megint a Bibliával vitatkozik.
Nem lehetünk jobbak másoknál, hiszen az üdvösséghez nekik is, nekünk is Jézus Krisztusra van szükségünk. Mielőtt olyat tulajdonít nekünk, amit nem gondolunk, érdemes lenen megismerni azt, amit követünk. Nehézkes ez a válaszadás, hiszen a református vallás megismerése helyett kitalált dolgokkal vádol meg minket.
Református Egyházunk a reformáció óta a bibliai kijelentés alapján hiszi, tanítja és képviseli Isten akaratát. Mi ettől nem térhetünk el, Isten ezt bízta ránk.
@Meg nem értett: Pál életében Isten akarata valósult meg, nem véletlenek sorozata történt. A történetből egyértelműen kiderül, hogy a római katonák mentették meg attól, hogy ellenfelei megölhessék. A hívő ember Istennek köszöni meg a szabadítást.
Jézus a tanítványaira bízta, hogy Isten akaratát képviseljék, üzenetét eljuttassák az emberekhez. Az első tanítványok tettek bizonyságot arról, amit Jézustól megtanultak, megértettek. Isten akarata nem titok, a Szentírásban egyértelműen kijelentette. A másik lehetőség az emberi okoskodás, ami azt hiszi, jobban érti a világot, mint maga Isten.
@Meg nem értett: Tisztelt hozzászóló!
Református egyházunk hitvallása alapján Isten kijelentését, akaratát a Bibliából ismerjük meg. A bibliai idézeteket nem kritizáljuk, hanem értelmezzük. Az Ön által kritizált megjegyzések ilyen idézetek. Számunkra nincs más értelmezési keret.
@Meg nem értett: Nem aza dolgunk, hogy a magunk kepére formáljuk Istent, hanem az, hogy megismerjük Őt.
Isten nem változik, kijelentése akarata örök.
"ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes" Római levél 12,2
"Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz Őbenne el ne vesszen, hanem örök élete legyen!" Az igazság az,hogy nem Isten változott (mert hisz régen úgy szerette a világot,hogy a vízözönben magzatot,csecsemőt,nőt,elpusztított) hanem az ember istenképzete. Valószínűleg nem veszed észre,de ez az istenképzet (ami gőgös,önző,gyerekes,kirekesztő,sérült,éretlen,stb) is majd változni fog. Ma tudathasadásos állapotban élünk. Elfogadjuk isten ámokfutását az ószövetségben és vágyunk a szeretet istenére az Újszövetségben. Nem merjük elengedni a zsidó hagyományokat,a világnézetet de vágyunk valami jóra. El kell telnie kis időnek,mire kigyógyulunk a sérüléseinkből,eldobjuk a beteges istenképünket (bár az jobb mint az istenképzetünk) és egy új,emberbarát istenképzetté alakítjuk azt. Azonban először magunkat kell meggyógyítanunk,ami hozza magával,hogy a gyermekeink egészségesebbek lesznek,utána fog változni a világ. Addig marad a betegség.
"Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?" Megint kisajátítod Istent magadnak. Azt hiszed,ha a jó úton jársz Isten veled van.Itt abban tévedsz,hogy azt hiszed jó úton jársz. Abban igazad van,hogy Isten veled,de pontosabban jelen van az életedben. A gőgödet ha levetkőzöd,akkor rá fogsz jönni,hogy Isten mindenkivel van (te szavaid) azaz mindenkinek,kivétel nélkül jelen van. Ez nem tetszik,hisz te a jelenlétét mint jutalom,fogod fel. Márpedig te jobbnak érzed magad másoknál,ezért azt hiszed megérdemled a jutalmad. Tisztára gyermeki logika amit nem tudunk elhagyni halálunkig sem. Az egész vallásod arra épül,hogy Isten két mérlegen mér. Az egyiken a kiválasztott nép és akik követik,a másikon a hitetlenek. Bár hangosan fellépsz a kirekesztés ellen,a rasszizmus ellen és az ítélkezés ellen,valójában bújtatva mindhármat csinálod. Azért,mert a Bibliádban is ezt olvasod és tudat alatt beléd ivódott annyira,hogy észre sem veszed,ha mégis,akkor pedig megmagyarázod. Képtelen vagy elviselni,hogy bár különbözőek vagyunk,Isten azonban mindenkivel egyformán bánik. Sérti az igazság érzetedet. Ez a Bibliád és a papod hibája. Azt kell mondanom,hogy önző,gőgös gondolkodásodat megerősíti az is,hogy csak hasonszőrűekkel beszélsz. Ha valaki Istent nem tagadva azt állítja,hogy Isten mindenkihez egyforma,tiltakozol. Pedig nem tagadtam Istent és nem voltam gőgös sem,mégis .....
"Ha Isten nem küldött volna „kiszabadító” római katonákat, az összeesküvők meg is ölték volna." Ha jönnek a katonák,akkor azokat isten küldte,ha nem jönnek,akkor Isten marasztalta. Nem gondoljátok,hogy picit túl sokat néztek ki Istenből? Tulajdonképpen,minden ami körülöttetek történik isten akarata. Tehát ha én írok nektek,az is Isten akarata,igaz? Ez a ti logikátok,én sosem beszélek Isten nevében. Tulajdonképpen,mindenre kényetek kedvetek szerint ráhúzzátok,hogy Isten akarata,cselekedete. Innentől fogva.szentségtörés ellen állni,mert azt gondoljátok Isten ellen van aki ellen áll,vagy más véleménye van. Micsoda gőg ez.
"És láthatjuk még Isten képviseletében azt az embert" Ez az egyik fő probléma,mert azt hiszitek,hogy "Istent képviselitek". Ez nem igaz. Istent nem lehet és nem is kell képviselni. Isten ugyanis szabad akaratot ,ezáltal teljes szabadságot adott nekünk. Oly nagy a Tőle kapott szabadságunk,hogy még rosszak is lehetünk. helyes az lenne,hogy önmagunkat képviseljük,ami ráadásul igaz is. kitalálunk egy Istent,tulajdonságokkal,majd elkezdjük képviselni. Tulajdonképpen a saját magunk vakságát,fanatikusságát képviseljük. Persze,ezt nem látjuk és el sem ismerjük,de így van.
" Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmét adja!" Isten mióta viselkedik olyan gyarlón mint az ember? Mióta osztályozza gyermekeit? Már megint a magunk elképzeléseit húzzuk Istenre.
" Isten előtt a töredelmes lélek a kedves áldozat." Mióta mondjuk meg,hogy Isten előtt ki a kedves? Isten majd eldönti azt maga. Mi emberek beszéljünk úgy,hogy mi mit tartunk kedvesnek,de Isten nevét feleslegesen ne vegyük a szánkra.
"meg tudja alázni azokat, akik kevélyen élnek!" Ó,itt összekevered magadat,aki úgy tudja csak egyensúlyba tartani az igazság érzetét,hogy megnyugtatja magát azzal,hogy Isten megaláz embereket,másokat pedig felemel. Ezzel már képes vagy élni,hisz jutalmat remélsz,ami nem annyira rossz,de ott a "megalázás" is benned,azoknak,akik nem olyanok mint te. Biztos Istenben hiszel,vagy valami földi,éretlen,sérült kamaszban?
"Az Úr minden útja kegyelem és hűség azoknak, akik megtartják szövetségét" Megint te mondod meg,hogy "azoknak" jutalom,akikre te úgy gondolsz,hogy betartják a törvényt. Megint istent játszol és nem is tudsz róla. Isten mindenkihez egyformán viszonyul,sajnos ezt te nem tudod megtenni,ami teljesen emberi. De ne te mond meg,az Úr kihez,hogyan viszonyuljon.
"Mennyire meg tudja fertőzni a Sátán a házastársak közös gondolkodását is?!" Ez úgy nevezzük,hogy keresztény áthárítás. Áthárítjuk a sátánra a saját magunk hibáját. Ezt gyermekkorban tanuljuk meg,azért,hogy a belső rossz érzéseimket tudjuk kezelni. Elképzelünk egy külső ellenséget,amit aztán így,könnyebben legyőzünk. Ám ez egy gyermeki technika,amit sajnos nem tudtunk kinőni. Ha egy külső ellenségben látod meg vagy keresed a magad hibáit,sohasem győzhetsz és kijavítani sem tudod. A sátán egy régi elképzelés a hibáinkra,gyengeségeinkre. Sajnos megrekedtünk ebben. Óriási felelősség hárul a tanítóinkra,hogy ezt kijavítsák. Sajnos a legtöbb tanító,tele van dogmákkal,fanatikus és elvakult,nemkülönben gyáva,mert nem mer ellentmondani a régmúlt tanainak. A többiek,akik nem érnek rá napi 12 órát elmélkedni(mert dolgoznak),ők vakon mennek ezek után a fanatikus tanítók után. Tehát sátán nem létezik,az amit képvisel,az te vagy,benned van. Csak erre még nem hagytak rájönni.
@Meg nem értett: Köszönöm a hozzászólását!
A bejegyzés címe egy bibliai idézet, a magyarázott szakaszból van kiemelve, szó szerinti idézet ApCsel 5,4 végéről.
Termesztésen tudjuk, hogy Istennek hiába is próbálunk hazudni. Anániás és Szafira a történetben is azt láttuk, hogy ez milyen tragikus véget ért. Áldás, békesség!
"Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek" Pont fordítva,embert lehet becsapni és hazudni is neki, de Istent sem becsapni sem hazudni nem lehet. Ő nem a szomszéd néni,ne keverd össze vele.
Hazudni csak annak lehet,aki elől el lehet rejteni valamit,szerinted Isten elöl el lehet rejteni bármit is? hazudni annak lehet,aki nincs tisztában az igazsággal,szerinted Isten nincs tisztában? Istennek tehát semmilyen formában nem lehet hazudni,hisz Ő mindenről tud,nem részleteket lát,hanem az egészet.
Meg nem értett 2021.07.11. 18:05:22
A második képen hatalmas betűkkel: az Isten szeretet. Nem sértésnek szánom,de halvány fogalmad sincs Isten szeretetéről. Tudom,most megsértve érzed magad,igazad is van,sajnos nekem is. Mert az isteni szeretetett,az emberi szeretetnek hiszed,pontosabban,fordítva. Amit te a szeretetről gondolsz vagy valaha is tapasztaltál,az csupán emberi szeretet,mely önző,gyerekes,korlátolt,stb. Mi emberek lépesek vagyunk szeretetből ölni,sőt,elhisszük azt is,hogy Isten is ilyen. Soha nem tapasztaltuk meg a tiszta,feltétel nélküli szeretetet. Fel sem tudjuk fogni,milyen lehet az. De ez minket nem zavar,gond nélkül ruházzuk át a mi együgyű szeretetünket Istenre. Milyen érdekesek vagytok,ti keresztények. Elméletben már tudjátok,mennyire fontos a szeretet,de gyakorolni még alig tudjátok. A példa rá,hogy elhiszitek,hogy Isten az embert bosszúból,hogy tanuljon,megöli. Milyen együgyű Isten ölné meg gyermekeit?? Tényleg nem látjátok,ami az orrtok előtt van? Minden szinten elítélitek a gyilkosságot,már az állatokat is kíméletesen kell megölni. Ez jó,ide fejlődtünk,dicséretes. Ám az istenetektől elfogadjátok,hogy magzatokat,csecsemőket,nőket,stb gyilkolt meg az özönvízben. Tényleg csak ennyit nézel ki Istenből??
Bejegyzés: Újraindult a gyülekezeti élet
Meg nem értett 2021.07.10. 21:57:05
(naná,hisz nem mered megkérdőjelezni annak igazságtartalmát. Tehát Istent gyilkosnak tartod. Azt kell mondjam,tévedsz. Isten nem gyilkos,mi következik ebből???)
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett 2021.07.10. 16:39:50
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett 2021.07.10. 16:37:31
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett 2021.07.10. 15:45:39
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Meg nem értett 2021.07.10. 15:40:31
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2021.07.10. 14:48:23
Nem lehetünk jobbak másoknál, hiszen az üdvösséghez nekik is, nekünk is Jézus Krisztusra van szükségünk. Mielőtt olyat tulajdonít nekünk, amit nem gondolunk, érdemes lenen megismerni azt, amit követünk. Nehézkes ez a válaszadás, hiszen a református vallás megismerése helyett kitalált dolgokkal vádol meg minket.
Református Egyházunk a reformáció óta a bibliai kijelentés alapján hiszi, tanítja és képviseli Isten akaratát. Mi ettől nem térhetünk el, Isten ezt bízta ránk.
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2021.07.10. 14:39:42
Jézus a tanítványaira bízta, hogy Isten akaratát képviseljék, üzenetét eljuttassák az emberekhez. Az első tanítványok tettek bizonyságot arról, amit Jézustól megtanultak, megértettek. Isten akarata nem titok, a Szentírásban egyértelműen kijelentette. A másik lehetőség az emberi okoskodás, ami azt hiszi, jobban érti a világot, mint maga Isten.
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2021.07.10. 14:32:02
Református egyházunk hitvallása alapján Isten kijelentését, akaratát a Bibliából ismerjük meg. A bibliai idézeteket nem kritizáljuk, hanem értelmezzük. Az Ön által kritizált megjegyzések ilyen idézetek. Számunkra nincs más értelmezési keret.
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2021.07.10. 14:30:38
Isten nem változik, kijelentése akarata örök.
"ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes" Római levél 12,2
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Meg nem értett 2021.07.08. 15:57:46
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Meg nem értett 2021.07.08. 14:31:03
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett 2021.07.07. 16:23:53
"És láthatjuk még Isten képviseletében azt az embert" Ez az egyik fő probléma,mert azt hiszitek,hogy "Istent képviselitek". Ez nem igaz. Istent nem lehet és nem is kell képviselni. Isten ugyanis szabad akaratot ,ezáltal teljes szabadságot adott nekünk. Oly nagy a Tőle kapott szabadságunk,hogy még rosszak is lehetünk. helyes az lenne,hogy önmagunkat képviseljük,ami ráadásul igaz is. kitalálunk egy Istent,tulajdonságokkal,majd elkezdjük képviselni. Tulajdonképpen a saját magunk vakságát,fanatikusságát képviseljük. Persze,ezt nem látjuk és el sem ismerjük,de így van.
Bejegyzés: Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Meg nem értett 2021.07.07. 13:56:26
" Isten előtt a töredelmes lélek a kedves áldozat." Mióta mondjuk meg,hogy Isten előtt ki a kedves? Isten majd eldönti azt maga. Mi emberek beszéljünk úgy,hogy mi mit tartunk kedvesnek,de Isten nevét feleslegesen ne vegyük a szánkra.
"meg tudja alázni azokat, akik kevélyen élnek!" Ó,itt összekevered magadat,aki úgy tudja csak egyensúlyba tartani az igazság érzetét,hogy megnyugtatja magát azzal,hogy Isten megaláz embereket,másokat pedig felemel. Ezzel már képes vagy élni,hisz jutalmat remélsz,ami nem annyira rossz,de ott a "megalázás" is benned,azoknak,akik nem olyanok mint te. Biztos Istenben hiszel,vagy valami földi,éretlen,sérült kamaszban?
"Az Úr minden útja kegyelem és hűség azoknak, akik megtartják szövetségét" Megint te mondod meg,hogy "azoknak" jutalom,akikre te úgy gondolsz,hogy betartják a törvényt. Megint istent játszol és nem is tudsz róla. Isten mindenkihez egyformán viszonyul,sajnos ezt te nem tudod megtenni,ami teljesen emberi. De ne te mond meg,az Úr kihez,hogyan viszonyuljon.
Bejegyzés: Bibliaóra (helyett) - Búcsú az Úr kegyelméből
Meg nem értett 2021.04.23. 19:35:53
Bejegyzés: Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2021.04.22. 21:56:00
A bejegyzés címe egy bibliai idézet, a magyarázott szakaszból van kiemelve, szó szerinti idézet ApCsel 5,4 végéről.
Termesztésen tudjuk, hogy Istennek hiába is próbálunk hazudni. Anániás és Szafira a történetben is azt láttuk, hogy ez milyen tragikus véget ért. Áldás, békesség!
Bejegyzés: Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek
Meg nem értett 2021.04.22. 16:08:19
Hazudni csak annak lehet,aki elől el lehet rejteni valamit,szerinted Isten elöl el lehet rejteni bármit is? hazudni annak lehet,aki nincs tisztában az igazsággal,szerinted Isten nincs tisztában? Istennek tehát semmilyen formában nem lehet hazudni,hisz Ő mindenről tud,nem részleteket lát,hanem az egészet.
Bejegyzés: Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek
Battyányi · http://www.csillaghegy.parokia.hu/cikk/mutat/aktualis/ 2011.01.18. 19:22:19
Bejegyzés: Bontsuk le a rekeszeket!