őrbottyán 2012.jpg A Budapest-Csillaghegyi Református Egyházközség önkéntesei a Szeretethíd országos rendezvény keretében az előz évhez hasonlóan Őrbottyánban, a Juhász Zsófia Református Szeretetotthonban segítettek 2012. május 19-én. Alább az egyik fiatal önkéntes élménybeszámolóját olvashatjuk.

Mikor jelentkezünk egy jótékony programra, először arra gondolhatunk: Az erősnek természetes segítenie a gyengébbet, még akkor is, ha ez a segítség egészen aprócskának tetszik.

Én is így voltam, amikor elvállaltam, hogy azon a szombaton Őrbottyánba utazom. Odaérkezve szétosztottuk a feladatokat és a szerszámokat. Talán fél-háromnegyed óra múlva jelent meg egy ott lakó, arcán mosollyal, nevetve köszönt Zsófinak, akivel a korábbi alkalommal ismerkedett meg. A nyakában lógó kis zsákból elővette telefonját, rajta a tavalyi Szeretethíd képeivel.
Ezután megismerkedtem Mónival, aki egy kis babakocsit tologatott és büszkén mutatta meg „kisbabáját". Bemutatkozott- a vidám mosoly egy percre sem hervadt le az arcáról- integetett majd énekelt a közelben lévőknek, mi pedig megtapsoltuk. Közben persze haladtunk a munkával is, füvet nyírtunk, gereblyéztünk vagy a konyhában segédkeztünk.
Kis idő múlva Móni nevetve, izgatottan jött hozzánk, mivel elérkezett a „kreatív játék", azaz a gyurmázás ideje. Én, Anya, majd később többen is csatlakoztunk a színes gyurmák formázgatásához. Móni remek csigát, a mellettem ülő Panda - egy húszas éveiben járó „kisfiú"- pedig pókembert alkotott. Az egész olyan volt, mintha tényleg gyerekekkel játszottam volna. A legcsodálatosabb az egészben az volt, mikor Móni egyszer csak ezt mondta: „Isten a szívemben van."
Én mentem segíteni, adni valamit, végül mégis én kaptam nagyobb ajándékot: a szeretetet. Nem a szenvedést vagy a reménytelenséget, hanem a Boldogságot láttam a szemükben, éreztem a közelükben. Még mi egészségesen élünk és félünk a holnaptól, addig ezek a sérült emberek mosolyogva élnek pusztán a percnek. Sajnálatot éreztünk, mert egészségesként belegondolva ezek a betegségek rettenetesek, de miért szomorkodnánk, ha bennük "csak" szeretet és öröm lakozik?
Szabó Hanna

A képre kattintva az teljes képgaléria megtekinthető

Szerző: Battyányi  2012.08.11. 12:26 Szólj hozzá!

Címkék: őrbottyán szeretethíd Csillaghegy

A bejegyzés trackback címe:

https://csillaghegy.blog.hu/api/trackback/id/tr104706800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása